Sunday, May 30, 2010

Besarnya cintaMu padaku



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Salam ukhuwwah buat sahabat sohabiah yang diredhai Allah Ta'ala.


sahabat akhawat sekalian, ikhlas di hati ini untuk berkongsi satu kisah benar dari seorng hamba ALLAH yg bertaubat dari kejahilannya dahulu...Allah telah memberinya hidayah dan menyayangi dia. Allah tidak ingin melihat dia jauh dariNya...cinta Ilahi, itulah yang sepatutnya kita cari duhai sahabat. bukannya cinta sang adam, hanya datang ketika dia memerlukan. sedarlah al fatat, si dia itu belum pasti lagi menjadi bakal pemimpin bahtera bahagia menuju syurga hakiki.mari kita sama2 ambil iktibar dari kisah ini...


"Saat ini aku cuba menutup mata…cuba untuk mengusir kekacauan hati yang sedang bermain emosi…cuba untuk melupakan kejadian dahulu…namun hatiku terus berdarah…pedihnya hati saat mendapat tahu kasih yang selama ini dipuja-puja mula beralih arah… Arrgghhh….!Masih terbayang lagi saat pertama bermain mata, mengutus sms siang dan petang, malam ke tengah malam dan perhubungan bermula…semuanya nampak indah…duit poket habis untuk mengisi topup…sms berbunga-bunga…sayang-ayang, abi-ummi, adik-abang jadi ganti nama…hujung minggu janji keluar sama2…masa tu lupa dah dosa pahala…seolah-olah dunia kami yang punya… nasihat kawan ditolak ke tepi…ok apa yang penting tak terlanjur lagi…Tiba-tiba aku rasa malu sangat…rasa macam rendah sangat harga diri…mudah dibawa lelaki kesana kemari…walhal lelaki tu belum tentu bergelar suami…kenapalah dulu aku tak sedar mcm ne…bencinya pada diri ini…bencinya pada lelaki yang membuatku lupa akan hukum ALLAH hanya kerana gara-gara nafsu…dia baik…dia selalu ambil berat pasal aku…dia selalu nasihatkan aku…dia pandai…selalu tolong aku..tapi dia membuatkanku jauh dari ALLAH…dia membuatkanku semakin dekat dengan NEraka…dia membuatku berpotensi untuk melakukan zina…ASTAGHFIRULLAH…kali ini saya tersentak…Ya ALLAH, aku datang ke IPT ini untuk belajar…mencari ilmu sebagai bekalan diri nnt…ilmu itu cahaya dan ilmu itu dariMU…malunya aku waktu itu…aku telah bermaksiat ttpi masih lagi mengharap ilmu kurniaan ALLAH…tak sedar air mataku mengalir deras…YA ALLAH… terima kasih kerana menyedarkan aku kembali…rupanya perpisahan dgn lelaki itu memang rancanganMU…KAU ingin menggantikan cinta murahan ini dgn cintaMU yang lebih agung dan abadi…"


Alhamdulillah, moga kita semua berada d bawah lembayung kasih sayang dan rahmat dariNya...Amiin...=)



p/s renungi ayat2 cinta daripadaNya...insyaAllah hati akan berbunga bahagia...

*Mari berCinta dengan Allah! ^_^

No comments:

Post a Comment

I'm back!

Bismillahirrahmanirrahim. I am so sorry for my 'silence' in this blog. I was fully occupied with commitments & family matters....