Friday, October 16, 2009

:::Majlis Kesyukuran:::


rumah ana
Majlis Kesyukuran

Assalamualaikum wbt…


Alhamdulillah, majlis kenduri kesyukuran yang diadakan di rumah ana pada 10 oktober baru-baru ne bertempat di Kg. Seberang Baru Benoni, Papar selamat dilangsungkan dengan penuh rahmat dariNya.


Kakitangan2 yang terlibat,hehe…terdiri daripada ahli keluarga dan saudara2 terdekat…


Pagi2 lagi, ana, adik Amirul dan adik Aieman bertugkus lumus untuk bergotong royong di tingkat atas rumah, venue untuk bacaan doa kesyukuran dan majlis tersebut. Nasib baik la adik ana ne menurut kata. Pada pukul 9 lebih, saudara2 dan jiran2 mula sampai dan bertandang ditingkat bawah…venue untuk menyediakan dan memasak makanan. Menu masakan disediakan oleh ibu ana, Puan Aini. Ada 4 masakan yang dihidangkan. Ayam masak kerisik ala Benoni, Sayur Campur Udang, sambal telur masak sos, dan sup tomyam ayam masakan mama. Hehe. Sadap banar…


Ana juga turut sama membantu. Tapi, mama tak suruh buat yang berat2. ana tak terlibat dalam masakan. Cuma dalam menyediakan dan mengemas makanan sahaja.


Pada malam sebelumnya, ana dan ibu ana sama2 bergotong royong menyediakan bahan masakan. Dapat dirasakan kesunyian tanpa anak sulung keluarga, kakak ana yang tak dapat datang kerana dia sekarang berada di Belgium bersama keluarganya di sana. Jadi ana sebagai anak perempuan yang tinggal kenalah ringan tulang.


Pada pukul 1.30 tengahari, majlis doa selamat dan kesyukuran berlangsung. Pelajar2 asrama SMK Benoni (bekas sekolah ana dahulu) terdiri daripada ting. 4 dan 5 sudi datang. Kesemuanya pelajar perempuan.


Majlis tersebut berakhir pada pukul 2.30 petang. Kemudian ana,mama dan saudara2 sama-sama bergotong royong membersihkan dan mengemas peralatan memasak dan bekas makanan.


Alhamdulillah, majlis kesyukuran yang diadakan khas untuk anak-anak tersayang dapat dijalankan dengan penuh keberkatan. Moga Allah memberkati sepanjang majlis yang telah kami adakan. Amiin.


No comments:

Post a Comment

I'm back!

Bismillahirrahmanirrahim. I am so sorry for my 'silence' in this blog. I was fully occupied with commitments & family matters....